Referral Banners
Picture Hanging Systems, the best way to hang your pictures! Easy online ordering, fast shipping. Zapals Global Online Shopping
button
Home (JAGeZe)

Tuesday, October 30, 2012

Land oplichterij / fraud ? – Groza BV, HappyTelesales, Happy4Us, Investerra


Een aantal jaren geleden ben ik benaderd door ene Marc van Bakel van HappyTelesales over investeren in bouwland. Hij zei mij dat het land op dat moment een agrarische bestemming had en dat HappyTelesales een project ging opstarten om het te bebouwen – dus alle vergunningen zou aanvragen voor het bouwen van woningen en/of bedrijfspanden. De beheerder van het project zou Investerra (van ene Hans Noomen) zijn.
Wat Van Bakel me niet vertelde, was dat mijn klantgegevens (en die van andere investeerders) in strijd met o.a. de privacywetgeving ontvreemd waren van het bedrijf Terra Vitalis!

Ik heb toen voor € 12.500,- een perceel in Lippenhuizen gekocht, maar later hoorde ik van die gemeente dat er nooit een bouwvergunning is aangevraagd en ook dat er helemaal geen bouwvergunning zou worden verleend.
Naderhand heb ik een offerte in Niedorp gekregen voor een grotere perceel, van meer dan €70.000. HappyTelesales zou de financiering regelen d.m.v. de verkoop van een aantal van mijn polissen (pension, lijfrente) omdat, volgens van Bakel, HappyTelesales op dit punt expert was. Haar vertegenwordiger, ene Richard Cats, heeft dat ook bevestigd – de afspraak werd: indien geen financiering, dan geen deal en ook geen boete(s)! De financiering is niet gelukt wegens hun incompetentie/slordigheid of misschien juist wel per expres! Andere namen die hier van belang zijn, zijn Thomas Vroon, Paul Reinders, Willem Woerdeman, Martijn Walkotte en Sjors Aronius - Nederlands maffiosi?
Na de mislukte financiering kreeg ik onverwacht een rechtszaak met vorderingen wegens boete en zogenaamd geleden schade van Groza op mijn kop – ik heb deze zaak gewonnen – zie VONNIS

Ik kreeg ook hetzelfde verhaal te horen over het perceel landbouwgrond van Gemeente Niedorp als van Gemeente Lippenhuizen!
Toevalig of NIET , de successievelijk eigenaar van de "bedrijven" Groza, HappyTelesales en Happy4Us is/zijn Gert-Jan Boot en/of Franciscus Petra Maria Boot – HappyTelesales is in 2009 faillet gegaan!
Zijn er andere mensen door deze ‘free-wheelers’ opgelicht - neem dan contact op met de AFM. Of zet een opmerking op deze blog!
Is dit de Nederlandse manier van zaken doen - iets zeggen maar iets anders op zwart/wit zetten, of is het nu wereldwijd?
Wat is er met het in het Engels "
my word is my bond" gebeurd?
Zie ook http://jageze.blogspot.com/2012/04/land-scamfraud.html

28 comments:

  1. Groza bv en aktau vastgoed bv acquireren er nu lustig op los met de verkoop van landbouwgrond in krimpgebieden. Wees gewaarschuwd!!!!

    ReplyDelete
  2. Actua Vastgoed valt met grote regelmaat bedrijven lastig met vervelende telefoontjes. Ene van de Kroft (waarschijnlijk fake naam) introduceerde zichzelf met een standaard "cursus gold calling" introductie. Een lachertje dit ventje en amusant om hem even aan te horen. Vroeg naar een persoon die werkzaam is bij mijn bedrijf. Ik deed net alsof ik hem had gesproken en toonde verder geen interesse. Ventje van de Kroft wilde emailadressen, telefoonnumeers en weet ik wat....Advies: ga hier nooit op in want dit zijn pure oplichters van het slechtste soort.

    ReplyDelete
  3. Laat ze niet beginnen aan hun verhaal, ze blijven je lastig vallen, beetje onderzoek gedaan, ordinair callcenter, dat is waar je mee te maken krijgt. Melding gedaan bij de OPTA ivm bel me niet inschrijving

    ReplyDelete
  4. Agressieve verkopers,vaak dhr H.Lont en dhr M. v. Bakel. Opereren voor Investerra.Zat luchtje aan maar ben er zelfs 3 keer ingestonken. Nu lees je steeds meer op t internet. Ik zit met wel heeeel veel grassprietjes. Onverkoopbaar. In de periode waarover Investerra een boete vd AFM heeft gekregen heb ik alles gekocht. Misschien kan ik hier iets mee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geachte heer, kunt u mij bellen op 0174-629333 voor nader overleg over uw zaak. Vriendelijke groet,
      M. Buitelaar

      Delete
    2. Geachte heer Buitelaar,

      Helaas is het mij niet duidelijk wat u met nader overleg over mijn zaak bedoelt.
      “Nader overleg’ impliceert m.i. voorafgaand overleg. Dit hebben wij niet gehad.
      Bedoelt u met mijn zaak de affaire tussen Groza b.v. en mij, waarin gerechtelijke uitspraak is gedaan en waarin Groza b.v. niet in beroep is gegaan?

      Ook is mij niet duidelijk wat uw positie is.

      Wenst u contact omdat u mij uw diensten aanbiedt m.b.t. tot bovengenoemde afgehandelde zaak Groza. B.V. / ondergetekende? Dat lijkt mij niet meer aan de orde te zijn.

      Wenst u contact omdat u zelf met vergelijkbare ervaring(en) m.b.t. Groza B.V. kampt?

      In dat geval is het m.i. handiger om met alle respondenten op mijn blog in gesprek te gaan vanuit deels dezelfde belangen.

      Wenst u contact als advocaat namens iemand die stelt door Groza B.V. benadeelt te zijn of dreigt te worden?

      Wenst u wellicht om andere redenen contact?

      Mag ik een en ander opbouwend van u vernemen?

      Geachte heer Buitelaar, ik hoop dat u er begrip voor heeft dat ik eerst graag duidelijkheid heb over uw insteek, overwegingen en welke belangen u dient. Voor die tijd kan ik geen toegespitste beslissing nemen.

      Met vriendelijke groet,

      JAGeZe Blig

      Delete
    3. Geachte heer,

      Er zijn verschillende personen die een geschil hebben met Aktua en Groza vanwege gekochte stukjes grond. Inmiddels hebben zich bij mij meerdere kopers gemeld met de vraag of er mogelijkheden zijn om in een civiele procedure (een deel van) het betaalde geld voor de gronden terug te krijgen. Ik ben nu de mogelijkheden in een gerechtelijke procedure nader aan het onderzoeken. Indien kopers vrijblijvend bij mij willen informeren of zij een deel van de geleden schade kunnen verhalen op Aktua of Groza, ben ik voor nader overleg beschikbaar. Aan dit overleg zijn geen kosten verbonden, totdat daadwerkelijk een procedure wordt gestart. Ik ben bereikbaar via 0174-629333 of buitelaar@ebh-elshof.nl.

      Vriendelijke groet,
      M. Buitelaar

      Delete
  5. En nu krijg ik bedreigingen van de advocaat van Groza! Laat me niet lachen - "truth hurts"!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geachte heer, kunt u mij bellen op 0174-629333 voor nader overleg over uw zaak. Vriendelijke groet,
      M. Buitelaar

      Delete
    2. Hai mr. Buitenland, ik heb ook 3 stukken land destijds gekocht via happy 4 is...., weet u al meer over een eventuele procedure....??
      Met vriendelijke groet, Bart Roijers.

      Delete
  6. Als Groza’s bewering klopt dat zij niets wederrechtelijks heeft gedaan, en als het verslag van hun contact op aantoonbare feiten berust, hoe kan Groza dan beweren dat publicatie van dit verslag op deze blog haar belang schaadt?
    Een bedrijf dat zich volgens de regels en geest van de wet in het openbaar beweegt, hoeft van publicatie toch niets te vrezen? Het heeft daar toch alleen maar gratis reclame van?

    ReplyDelete
  7. En nog iets -
    http://www.vofp.nl/financieel-product-recensie/grond-ouder-amstel

    ReplyDelete
  8. Ben ook benaderd voor Nima Advies B.V. over het kopen van grond nabij Etten-leur. Het adres wat ze gebruiken in Haarlem is een lege brievenbus. Op hun documenten wordt ook Groza genoemd, twee namen kwamen voorbij. Dhr. Nadi en Laura Mulder, beide zijn namen die niets verder opleveren met zoeken op internet. Het nummer dat ze gebruiken is 06-87242414. Ik heb die Nadi ruim 1 uur aan de lijn gehad, hij belde mij, ik had tijd, dus lekker slap meelullen, binnen een minuut was eigenlijk al duidelijk dat er om de echte vragen heen wordt gedraaid.

    ReplyDelete
  9. ...oh ja...bij bovenstaand bericht over Nima.... valt mij nog iets op. Als je naar de site van Groza gaat, naar 'veel gestelde vragen'.... dan staat daar dat je niet met je eigen notaris mag aankomen.... is natuurlijk een beetje raar, daaraan kan je vaak al zien dat er iets niet klopt.

    ReplyDelete
  10. Wij hebben in 2007 ook via HappyTeleSales bij Investerra voor €12.500,00 een perceel gekocht in Bellingwolde. Nu vandaag komen we er pas achter dat het oplichters zijn.
    Afgelopen vrijdag werden wij namelijk door WJH Woerdeman Advies gebeld inzake een koper te hebben voor de helft van ons perceel, hiervoor moesten we €1200,00 overmaken voor de kosten voor het verdelen van het perceel en registreren bij Kadaster.
    Wij kregen vele verschillende personenen te spreken en we moesten vandaag het geld nog overmaken anders kon de koop niet doorgaan.
    Wij wisten niet wat we moesten doen, we waren eindelijk blij al was het maar een deel te kunnen verkopen, maar zijn toch eerst op onderzoek gegaan vandaag en komen nu dus veel meer tegen op internet hierover en zijn echt teneergeslagen over het feit dat we waarschijnlijk al ons geld kwijt zijn.
    Wij hebben hier namelijk in 2007 een lening voor afgesloten om dit te kunnen doen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Een suggestier hier - doe een klacht bij de AFM!

      Delete
    2. Heeft iemand hier meer informatie over hoe dit aangepakt kan worden? Ben zelf ook slachtoffer van oplichting.

      Delete
    3. aangifte doen bij de politie,heb ik ook gedaan(0616702357)

      Delete
    4. Kunnen alle gedupeerden van Willem Woerdeman en/of Eduard Maes en Marc Joosten mij een mail sturen met informatie. Ik ga de 29e aangifte doen en wil zoveel mogelijk informatie indienen misschien dat we samen een veel sterkere zaak dan hebben. qujo45@hotmail.com

      Delete
    5. Geachte heer, mevrouw, kunt u mij bellen op 0174-629333 voor nader overleg over uw zaak. Vriendelijke groet,
      M. Buitelaar

      Delete
  11. Ik ben zelf 5000 euro aan ze kwijt, voor opsplitsing grond Eemnes en uitkopen kettingbeding met A. Pieters Investerra. Dhr Woerdeman heeft koopcontract getekend voor de 2 percelen na zgn opsplitsing,alleen hij gaat er waarschijnlijk alleen met mn geld vandoor. Nog niks van een notaris gezien.

    ReplyDelete
  12. Net als bij Agio vastgoed B.V. (www.agionet.nl). Werd gebeld door ene heer Nadi die hier ook eerder in het verhaal voorkomt met telefoonnummer 06-87242414. Die zogenaamd je gronden voor je gaat door verkopen. Allemaal oplichters. Word plat gebeld door al dit soort mensen allemaal ex werknemers van Terra en Happy. Geen zaken doen met dit soort mensen. Mooiste verhaaltjes en allemaal beloftes. Na 5 jaar nog steeds geen rendement gezien. 2 jaar geleden aangifte gedaan bij de politie maar dat werkt ook niet.

    ReplyDelete
  13. Net zoals sommige ben ik ook benadert door HappyTelesales en na veel aandringen toch over gegaan tot het kopen van percelen (3 stuks, Emmen, Onstwedde en Winkel).

    Aangezien er in de koopovereenkomst staat dat er een percentage van de winst naar A.Pieters gaat, is er ook een mogelijkheid om het perceel te splitsen, in een 99% nieuw perceel en 1% oud perceel om zo onder die percentage uit te komen na een bestemmingswijzigweging, als die er ooit komt ?

    Heeft het uberhaupt geholpen om een klacht in te dienen bij de AFM?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Echt belangrijk dat u mij belt 0616702357

      Delete
  14. Winkel was volgens mij ook een erg dure investering

    ReplyDelete
  15. Als meer mensen een aangifte doen en/of een klacht indienen bij de AFM dan misschien komt er iets...

    ReplyDelete
  16. http://www.kadv.nl/uploads/Faillissementen/Maximiliaan%20Beheer%20BV/Verslag%20I%20Maximiliaan%20Beheer%20BV.pdf

    Punt 3.10

    Na faillisement had Mr. Boot nog 2 miljoen openstaan aan rekening courant bij het moederbedrijf van het callcenter bedrijf. Nu zijn er alweer nieuwe bedrijven gestart en is dit bedrijf officieel failliet verklaard en hoeft Dhr. Boot de 2 mil niet terug te betalen.

    http://www.potjonker.nl/Faillissementen/Maximiliaan-Beheer-B-V-

    Hier zijn de laatste publicaties omtrent failiesement Maximiliaan B.V. te zien bij onderhand een nieuwe curator.

    Voor de mensen die deze persoon even persoonlijk willen spreken, zijn nieuwe B.V. Groza (hetzelfde principe) staat onder

    http://drimble.nl/bedrijf/budel/13220055/bmb-boot-management-en-beheer-bv.html

    Deze naam bij de KvK geregisteerd en opereert vanuit Haarlem, zo te zien is de holding (moederbedrijf) geregistreed in het grensplaatse Budel. Even het adres waar de holding staat geregistreerd googlen er komt een telefoonnummer uit

    De sperwer 20
    0495496448

    Hier zit de man die miljoenen heeft afgepakt van mensen, persoonlijk had ik een grotere tuin verwacht.

    mocht er iemand met Willibrod een bezoekje aan brengen, graag de youtube link naar het filmpje met de verborgen camera.

    groet


    ReplyDelete